Det samlede marked for endoskoper har oplevet et strukturelt skift over mod engangsløsninger, og den udvikling er Ambu klar til at lede.
Det fortæller Ambus administrerende direktør, Britt Meelby Jensen, ved selskabets kapitalmarkedsdag tirsdag.
Kommentaren følger lanceringen af Ambus nye strategi, Zoom Ahead, der afløser den forgangne strategi Zoom In.
Den nye strategi er lanceret, fordi Ambu i dag står et helt andet sted end for to år siden, hvor den hidtidige strategi blev fremlagt.
– For to år siden var det udfordrende. I dag er det helt anderledes. Vi har startet et nyt kapitel, siger Britt Meelby Jensen.
– Vi har vendt udviklingen i selskabet. Det har handlet om fokus og eksekvering, fordi vi skulle have væksten og marginerne op, fortsætter topchefen og tilføjer, at Ambu på to år har forbedret sin indtjeningsgrad med mere end 9 pct.point.
Konkret oplyser Ambu i forbindelse med sin kapitalmarkedsdag, at medicoselskabet er klar til at “lede det strukturelle skift over mod engangsløsninger” – et marked, der ventes at vokse 20 pct. om året.
Selv venter Ambu at vokse sit endoskopsalg organisk med 15-20 pct. frem til 2029/30.
Væksten skal blandt andet realiseres ved at udnytte Ambus position som markedsleder, fremgår det.
.\˙ MarketWire
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER