Pandoras topchef, Alexander Lacik, træder tilbage fra sin post efter næste års generalforsamling i smykkekoncernen, der løber af stablen den 11. marts.
I stedet overtager selskabets nuværende marketingsdirektør, Berta de Pablos-Barbier, tøjlerne, fremgår det tirsdag morgen af en meddelelse fra Pandora.
Berta de Pablos-Barbier kom til Pandora fra den franske luksusvaregigant LVMH sidste år, og i hendes tid som marketingschef har brandkendskabet for Pandora nået sit højeste nogensinde, fortæller selskabet i tirsdag morgens meddelelse.
– Bestyrelsen er glad for, at Berta de Pablos-Barbier bliver Pandoras næste administrerende direktør. Sammen med Alexander Lacik har vi fået hende med ombord som en mulig topchefkandidat, og i løbet af vores søgning har hun skilt sig ud som en klar nummer et, siger Peter Ruzicka, der er formand for bestyrelsen hos Pandora, i meddelelsen.
– Alexander efterlader et stærkt fundament til fremtidig vækst. Vi vil takke ham på et senere tidspunkt for hans enorme præstationer og for at have forvandlet Pandora til et helt andet selskab end det, han kom til i 2019, fortsætter bestyrelsesformanden.
.\˙ MarketWire