Novo Nordisk har i den grad forsøgt at skubbe på med tv-reklamer for at øge salget af vægttabsmidlet Wegovy i USA.
En opgørelse fra iSpot.tv estimerer, at Novo brugte lige under 40 mio. dollar, eller godt en kvart mia. kr. på tv-reklamer for Wegovy i juni, skriver branchemediet Fiercepharma.
Det var en del mere end i maj, hvor Novo brugte 24,1 mio. dollar.
Novo sprang da også op ad listen for de største tv-reklamebudgetter for lægemidler til en førsteplads fra en femteplads i maj.
Sidst Novos Wegovy var etter på den liste var i marts.
Novos Ozempic var i øvrigt nier på samme top-liste med et tv-reklamebudget på 11,5 mio. dollar i juni.
Toer på listen i juni var Abbvies psoriasismiddel Skyrizi med et budget på 15,8 mio. dollar – eller mindre end halvdelen af Novos budget for Wegovy.
.\˙ MarketWire
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER