Netflix i vejret efter imponerende kundehøst – GENT

Netflix aktien steg med 14,4% efter selskabet fik dobbelt så mange nye kunder som forventet i fjerde kvartal, med en omsætningsstigning på 16%.

HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER
Udgivet: 22. januar 2025

Aktien i Netflix bragede op i tirsdagens amerikanske eftermarked med 14,4 pct. til 994,90 dollar, da streamingkæmpen i sit fjerde kvartal fik mere end dobbelt så mange nye kunder som ventet af analytikerne på Wall Street.

Netto steg antallet af betalende kunder hos Netflix i de tre måneder med 18,91 mio. abonnementer, mens der ifølge Bloomberg News blandt analytikerne blot var ventet en vækst på 9,18 mio. kunder.

Samlet set havde Netflix derfor 301,63 mio. betalende kunder ved udgangen af 2024, mens blot 290,93 mio. kunder var forudset.

Det var over hele linjen, at kundevæksten var bedre end ventet med et plus i USA og Canada på 4,82 mio. mod spåede 1,75 mio. kunder, mens der i Europa var en fremgang på 5,00 mio. sammenlignet med konsensus på 3,09 mio. abonnementer.

I Latinamerika var fremgangen samtidig på 4,15 mod forudsete 1,50 mio. kunder, og i Asien var der et plus på 4,94 mio betalende brugere mod et bud fra analytikerne på 2,70 mio. ny betalere.

– Vores Q4-program overgik selv vores høje forventninger: Squid Game sæson 2 er på vej til at blive en af vores mest sete originale serier, Carry-On kom på vores top 10-liste over film nogensinde, Jake Paul vs. Mike Tyson-kampen blev den mest streamede sportsbegivenhed nogensinde, og på juledag leverede vi de to mest streamede NFL-kampe i historien, hedder det i et brev til aktionærerne i Netflix.

Koncernen oplevede desuden i sit fjerde kvartal en stigning i omsætningen på 16 pct. til 10,25 mia. dollar mod ventede 10,11 mia. dollar.

Driftsresultatet landede samtidig på 2,27 mia. dollar. Her var ventet 2,20 mia. dollar, mens overskuddet per aktie blev på 4,27 dollar, sammenlignet med 2,11 dollar et år tidligere, og mod et konsensusestimat på 4,18 dollar, ifølge Bloomberg News.

Streamingkæmpen fremhæver samtidig, at den har en yderst stærk position på markedet her i starten af 2025, efter at selskabet netto fik 41 mio. nye kunder året før, mens abonnenterne i snit brugte to timer på at streame netflix hver dag.

– Vi estimerer, at der nu er mere end 750 mio. husholdninger med bredbånd (eksklusive Kina og Rusland, og mere end 650 mia. dollar i underholdningsindtægter i de fire markeder, vi operer i, hvor vi kun erobrede omkring 6 pct. af markedet i 2024.

.\˙ MarketWire

Del denne artikel
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER