Nordea åbner for erstatning til kunder efter månedlangt it-angreb

Udgivet: 11. oktober 2024

Efter knap en måned med daglige cyberangreb rettet mod Nordea har banken nu åbnet for, at kunder, som har lidt økonomisk skade som følge af angrebene, kan søge om erstatning.

Det skriver Finanswatch fredag.

– Hvis forstyrrelserne i Nordeas tjenester har forårsaget dig økonomisk skade, kan du lave en reklamation om forstyrrelserne med blanketten nedenfor, har Nordea skrevet til sine kunder ifølge Finanswatch.

Hvem, der står bag de omfattende cyberangreb, vides på nuværende tidspunkt ikke.

– Det er ikke en tilfældig fyr i en kælder, der finder på at lancere et DDoS-angreb, der varer i 25 dage, og hvor der bliver skiftet angrebsmetode så ofte, som vi oplever det, sagde bankdirektør Mads Skovlund Pedersen til Finanswatch torsdag.

Link til orginalartikel: https://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article17522707.ece

.\˙ MarketWire

Del denne artikel