Rygere i det meste af verden er efterhånden fortrængt fra barer og restauranter, hvor det ikke er tilladt at ryge eksempelvis en cigaret inden eller en cigar efter maden. Det har man i USA til dels gjort op med gennem udbredelsen af “superstores” for rygere.
Her er kulturen blandt andet, at rygere tager ud til store butikker på omkring 800 kvadratmeter, hvor der er en humidor til håndrullede cigarer, en bar og underholdning.
Og mens Scandinavian Tobacco Groups omsætning i det amerikanske i tredje kvartal ikke udviklede sig som ønsket blandt andet på grund af et stop for salget af nikotinposer i det amerikanske, så udvikler detailforretningen sig positivt.
Det fortæller Scandinavian Tobaccos topchef, Niels Frederiksen, til MarketWire.
– Vi har en detailforretning, der udvikler sig positivt derovre. Vi åbnede en ny butik i tredje kvartal, og vi har åbnet to nye butikker i starten af fjerde kvartal, fortæller direktøren.
– Det er en del af vores fremtidige strategi for at styrke vores samlede markedsandel inden for håndrullede cigarer, som er klart vores største forretning i USA, hvor vi både har egne varemærker, vi har onlinesalg, og vi har også flere og flere fysiske butikker. Vi er oppe på 14 butikker nu, siger han.
De håndrullede cigarer udgør samlet omkring en tredjedel af omsætningen i Scandinavian Tobacco.
I USA voksede detailsalget 27 pct. med en stigning i det sammenlignelige salg på 11 pct. i årets første ni måneder.
– Man kan sige at antallet af steder, hvor man må ryge, bliver færre, og med vores butikker giver vi rygerne muligheden for at mødes med andre rygere i lidt mere venlige og moderne omgivelser. Og det er det, vi kan se, at forbruger responderer fint til, påpeger Niels Frederiksen.
Scandinavian Tobacco håber på at kunne åbne to til tre butikker i USA om året.
.\˙ MarketWire
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER